معرفی کتاب
موضوعات داغ

معرفی کتاب «سید زنده است»؛ روایت زمانه و زندگی شهید مدافع حرم سید مجتبی ابوالقاسمی

کتاب «سید زنده است» مهرماه امسال منتشر شد و راوی زمانه و زندگی دومین شهید مدافع حرم شهرستان دزفول، سید مجتبی ابوالقاسمی در پیش و پس از شهادت است.

این کتاب به قلم «علی موجودی» و در ۴۹۶ صفحه به نگارش درآمده است و انتشارات «سرو دانا» آن را به چاپ رساند.

 این کتاب با مقدمه‌هایی از دکتر محمدرضا سنگری و حاج صادق آهنگران آغاز می‌شود و شامل روایت‌هایی کوتاه و به هم پیوسته در قالب یازده فصل تنظیم شده است.

فصول «قدم به قدم تا عاشقی» به دوران کودکی و نوجوانی شهید، «پهلوان با معرفت» به فعالیت‌های ورزشی و قهرمانی شهید، «عطر خوش زندگی» به خصوصیات اخلاقی و رفتاری شهید در خانواده، «قاطع‌ترین مرد مهربان» سیره و روش شهید در کسوت مسئول عملیات حوزه حمزه سیدالشهدا را روایت می‌کنند.

«فرمانده‌ی دل‌ها» روایت فرماندهی شهید گردان بیت‌المقدس است و «محتشم» به دنیای شعر و شاعری شهید سرک می‌کشد. «در قاب خاطرات» دوستان و رفقای شهید به تبیین ابعاد شخصیتی شهید پرداخته‌اند و «هوای حرم» و «زیر سایه ی زینب(س)» مربوط به حضور شهید در سوریه و به تصویر کشیدن صحنه‌های نبرد و شهادت سید مجتبی است. «پس از پرواز» و «نسیم کرامت» نیز شرح وقایع پس از شهادت و خصوصاً کراماتی است که از این شهید بزرگوار نقل شده است.

این کتاب که نگارش آن حدود یک سال به طول انجامید، ثمره ساعت‌ها مصاحبه با خانواده، دوستان و همرزمان شهید است که برخی مصاحبه‌ها آن توسط بسیجیان حوزه حمزه سیدالشهدا دزفول و در واقع دوستان شهید انجام گرفته و برخی نیز حاصل مصاحبه و گفت‌وگوی نویسنده با خانواده و دوستان شهید است که در قالب خاطراتی کوتاه از دوران کودکی شهید آغاز می‌شود و داستان‌وار تا شهادت و دوران پس از شهادت سید مجتبی ابوالقاسمی، پیش می‌رود.

در مسیر نگارش این کتاب از کمک مادی و معنوی هیچ نهاد و ارگانی استفاده نشده صرفاً یک کار آتش به اختیار است که به همت خانواده و دوستان شهید انجام گرفته است. 

سید مجتبی هنگامی که به خواب دوستان و آشنایان می‌رود، مدام بر یک نکته تأکید دارد که «من زنده ام». بر همین اساس نام کتاب «سید زنده است» انتخاب شده که البته به نوعی تایید این نام توسط خود شهید هم است.

علاقه‌مندان می‌توانند کتاب «سید زنده است» را از کتاب‌فروشی‌های سطح شهرستان دزفول تهیه کنند. همین‌طور، برای تهیه این کتاب می‌توانید با آقای سخاوت (شماره تلفن همراه ۰۹۱۶۸۲۳۰۹۷۴) تماس گرفته یا ارسال پیامک و گذاشتن پیام در پیام‌رسان‌های ایتا، سروش، بله و تلگرام درخواست خرید و سفارش کتاب را بدهند.

افزون بر این، علاقه‌مندان به خرید کتاب در سایر شهرستان‌ها می‌توانند خرید آنلاین انجام دهند تا با پست سفارشی برایشان ارسال شود.

خرید آنلاین کتاب «سید زنده است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا