خبر و گزارش

سید مجتبی انسانی فروش‌محور بود؛ گزارشی از رونمایی کتاب «سید زنده است» در دانشگاه آزاد اسلامی دزفول

علی‌ افروس سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی دزفول در مراسم رونمایی از کتاب «سید زنده است» که با حضور پدر شهید و جمعی از بسیجیان دانشگاه آزاد اسلامی دزفول برگزار شد، اظهارکرد: سخن گفتن از بسیج و بیان مطالب در این زمینه بسیار گسترده است و به همین بسنده می‌کنم که بسیج شجره طیبه‌ای است که حضرت امام‌خمینی (ره) در پنجم آذر ماه ۱۳۵۸ فرمان تشکیل آن را دادند تا بتواند، انقلاب‌اسلامی را که به سختی و مشقت جوانان این مرز و بوم به دست آمد، در برابر توطئه دشمنان حفظ کند.

افروس خاطرنشان کرد: بسیج از جمله عواملی است که موجب ایجاد وحدت و همبستگی در جامعه ایران اسلامی شده و این وحدت و همبستگی در دوران هشت سال دفاع مقدس و دوران بازسازی پس از جنگ تحمیلی به خوبی نمود پیدا می‌کند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول با بیان این مطلب که بسیج یکی از عواملی است که تمام سازمان‌ها و گروه‌های سیاسی کشور از آن تأثیر می‌پذیرند افزود: تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز در سطح کشور یک کار بسیجی و جهادی بود که رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای از بانیان و مؤسسان این دانشگاه بزرگ بودند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی دزفول در پایان بیان داشت: از شما جوانان و همکاران بسیجی درخواست دارم به فرموده مقام‌معظم رهبری  در کارها و امور خود بصیرت و اخلاص داشته‌باشید تا تشخیص دهید که چه اموری به نفع و منفعت جامعه اسلامی است  که با نیت و عمل درست امور محوله را به سرانجام مطلوب برسانید.

در ادامه مراسم علی موجودی نویسنده کتاب «سید زنده است»، گفت: این کتاب برگرفته از زندگی قبل و پس از شهادت شهیدسیدمجتبی ابوالقاسمی از شهدای مدافع‌حرم است.

وی افزود: انسان‌ها به دو صورت  خرید‌محور  و فروش‌محور زندگی می‌کنند. بیشتر افراد جامعه خرید محور ‌زندگی می‌کنند و همیشه به دنبال این هستند که کمبودهای خود را جبران کنند، به‌طوری که با تأمین نیاز‌های اولیه به آرامش می‌رسند، ولی انسان‌هایی هستند که فروش‌محور بوده و بیشتر به دنبال اخلاص در عمل، گفتار و کردار خود هستند و آرامش آنها در رضایت خداوند است و شهید سیدمجتبی ابوالقاسمی نمونه بارزی از افراد فروش‌محور بود. 

موجودی بیان‌کرد: نخستین مرتبه که پیشنهاد نوشتن این کتاب به من داده شد زمان زیادی از شهادت سید‌مجتبی ابوالقاسمی نگذشته بود و بنده هیچ شناختی از وی نداشتم، با این حال  نوشتن کتاب را پذیرفتم. برای شروع نگارش کتاب، گفتگوهایی که با خانواده وی شده بود به من دادند، وقتی آنها را گوش کردم متوجه شدم که نتیجه مصاحبه‌ها خوب نیست.

نویسنده کتاب «سید زنده است»، تصریح کرد:  کم کم داشتم دلسرد می‌شدم که جرقه‌ای در ذهنم شکل گرفت و از خود پرسیدم  شهید ابوالقاسمی با این شخصیت معمولی چگونه به شهادت رسیده است؟ به همین دلیل تصمیم گرفتم شخصاً تحقیقات و مصاحبه‌های گسترده‌ای با خانواده و دوستان نزدیکش داشته باشم. پس از چند مصاحبه که با خانواده شهید‌سید‌مجتبی ابوالقاسمی داشتم پرده و حایل کنار رفت و هرجا مشکلی پیش می‌آمد و سر‌در‌گم می‌شدم سید‌مجتبی راه را به من نشان می‌داد و تمام پازل‌ها یکی پس از دیگری کنار هم چیده می‌شدند.

علی موجودی در ادامه سخنانش افزود: شخصیت شهید‌ سید‌مجتبی ابوالقاسمی را در یک کلام  می‌توان خلاصه نمود؛ ساده اما شگفت انگیز، ساده زندگی کردن در قبل از شهادت و شگفت انگیز بودنش در حیات پس از شهادت.

موجودی بیان کرد: حدود ۲۳ سال در حوزه شهدا کار می‌کنم و با شهید سید‌مجتبی ابوالقاسمی بود که زنده و حی و حاضر بودن شهدا را درک‌کردم. حضرت  امام خمینی ( ره) می‌فرمایند: شهدای ما امامزادگان عشقند،  شهید ابوالقاسمی کرامات زیادی دارد و نه تنها مردم دزفول بلکه افرادی از سایر نقاط ایران به وی توسل جسته و حاجت گرفته‌اند و به جرأت می‌توان گفت  شهدا امامزادگان ما هستند.

منبع: خبرگزاری آنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا