دل‌نوشته
موضوعات داغ

چقدر عمر این رفاقت الهی کم بود؛ مقدمه حاج صادق آهنگران بر کتاب «سید زنده است»

تنها دلخوشی‌ام این است سید مجتبی برایم دعای شهادت کند

کتاب زندگی‌نامه و خاطرات سید مجتبی با دو مقدمه/دست‌نوشته بسیار زیبا از دو دوست آشنا و بزرگ‌مرد چاپ شده است.

مقدمه دکتر محمدرضا سنگری که قبلا منتشر کردیم و اینک می‌خواهیم مقدمه/دست‌نوشته دوم از مداح معروف و صدای آشنای بچه‌های جنگ و دفاع مقدس، حاج محمد صادق آهنگران را منتشر کنیم.

ظاهرا سید مجتبی و حاج صادق رفاقتی عمیق و تنگاتنگ داشتند. از آن رفاقت‌های مثال‌زدنی و با یاد ماندنی با رنگ و بوی الهی و اهل بیت (ع) که حتما داستان شنیدنی هم دارد.

به مرور داستان‌ها و خاطرات میان این دو دوست را منتشر خواهیم کرد و از رازهای آن‌ها پرده برخواهیم داشت.

فعلا، سراغ دست‌نوشته و یادداشت حاج صادق آهنگران در کتاب «سید زنده است»؛ برای آخرین رفیق صمیمی شهیدش برویم:

بسمه‌تعالی

بهانه رفاقت‌مان شاعر بودن سید بود. از همان شعرهایی که در مسئله ولایت هم تعصب دارند و هم محبت؛ مهرش به دلم نشست و سید بودنش هم ارادتم را به او افزود.

چقدر زود با هم رفیق شدیم. سادگی‌اش، صفایش، سکوتش، محبوب بودنش، اخلاصش، مظلومیتش، آرامشش، لبخندش، این همه وقتی یکجا جمع می‌شد؛ تصویر رفقای شهیدم برای تداعی می‌شد و همیشه احساس می‌کردم هنرها و توانایی‌هایی دارد که رو نمی‌کند.

با وجود انس و الفتی که بینمان شکل گرفته بود هم حتی قادر به کشف سید مجتبی نبودم. پرده‌ی اخلاص و گمنامی‌اش خیلی از شاخصه‌های وجودی‌اش را از من پنهان کرده بود.

حس می‌کردم از آن آدم‌هایی است که حتی وقتی با آن‌ها مأنوس هم می‌شوی؛ باز کمتر دیوار سکوت را می‌شکنند. تا از او نمی‌خواستم لب به سخن نمی‌گشود و هر بار هم که سکوتش را می‌شکست؛ حرفی برای گفتن داشت. حرفی بر محور اهل بیت (ع) و شهدا، سخنی که به بحث دوستان جهت می‌داد.

بال بال زدنش را برای شهادت حس می‌کردم و مدام از من می‌خواست با فرمانده قرارگاه کربلا جناب سردار خادم سید الشهداء (ع) صحبت کنم تا او را راهی سوریه کند – مکرر از من می‌خواست برای شهادت‌اش دعا کنم و در نهایت به هدف والایش رسید و با شهادتش به معشوق خود رسید.

چه زود رفیق شدیم و چه زود از من جدا شد و چقدر عمر این رفاقت الهی کوتاه بود. سید مجتبی ابوالقاسمی آخرین رفیق صمیمی من بود که به شهادت رسید.

و حالا دل‌خوشی‌ام این است که چون سید در دنیا محبت‌اش به این حقیر زیاد بود؛ ان‌شاءالله در وانفسای قیامت هم محبت‌اش، لطف‌اش شامل حالم شود.

کاش سید مجتبی برایم دعا کند که عاقبت من هم ختم به شهادت شود. آمین

التماس دعا

محمدصادق آهنگران

۹۶/۷/۱۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا