خبر و گزارش

شهدا به عنوان الگو برای جوانان معرفی شوند

امام جمعه و فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دزفول در مراسم رونمایی از کتاب شهید محمدحسین ناجی و پوستر نخستین جایزه ادبی «سفیرعشق»

شهدا به عنوان الگو برای جوانان معرفی شوند

امام جمعه دزفول نیز در این آیین با گرامیداشت یادو خاطره شهیدان میهن اسلامی با تاکید بر لزوم ثبت و ضبط آثار و خاطرات دفاع مقدس گفت: شهیدان باید به عنوات الگو برای جوانان معرفی شوند.

حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی یادو خاطره شهید ناجی را گرامی داشت و افزود: شهید ناجی در زمان حیات اثرگذاری زیادی بر اطرافیان داشت و سجایای اخلاقی او الگوی اطرافیان می‌شد.

وی با بیان اینکه شهید ناجی شهدای زیادی را رهبری کرد، ادامه داد: این شهید والامقام همواره اطرافیان را به صبر و رعایت حق توصیه می‌کرد.

امام جمعه دزفول همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره سردار کوسه چی که اخیرا دعوت حق را لبیک گفته است، گفت: شهید کوسه چی از افتخارات دزفول و ایران اسلامی بود چراکه تا آخرین نفس پای آرمان‌های نظام ماند و در این مسیر گام برداشت

سرهنگ پاسدار لیلی زاده فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دزفول نیز در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای میهن اسلامی به ویژه شهیدان ابوالقاسمی و ناجی گفت: شهدا نقش پررنگی در جامعه داشتند و نوشتن کتاب در مورد آنها باعث ترویج فرهنگ شهادت می‌شود.

وی افزود: علی موجودی نویسنده کتاب ناجی با همت بالا و اراده قوی این کتاب ارزشمند را به رشته تحریر درآورده است.

لازم به ذکر است ،شهید حسین ناجی. ازشهدای هشت سال دفاع مقدس شهرستان دزفول است که در فروردین ماه ۶۱ و در عملیات فتح المبین آسمانی شد و مزار مطهر ایشان در جوار مزار برادر شهیدش «عبدالامیر ناجی» در قطعه دوم گلزار شهدای شهیدآباد دزفول زیارتگاه عاشقان است.

شهید سید مجتبی ابوالقاسمی در سال۱۳۶۰ در دزفول دیده به جهان گشود و در بسیج فعالیت‌های زیادی انجام داد.مسئول عملیات حوزه حمزه سیدالشهدا(ع) دزفول و فرمانده گردان بیت‌المقدس این شهرستان از جمله مسئولیت‌های این شهید والامقام بود.این دلیرمرد پایتخت مقاومت ایران برای دفاع از حرم حضرت زینب‌کبری(س) و حضرت رقیه‌(س) به سوریه اعزام شد و سرانجام در روز دوشنبه ۱۶ آذر ماه سال ۱۳۹۴ در جنوب حلب سوریه به فیض شهادت نائل شد.پیکر مطهر این شهید پس از انتقال به ایران در روز شنبه ۲۱ آذرماه همزمان با شهادت امام رضا(ع) در شهرستان دزفول تشییع و در گلزار شهدای این شهر آرام گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا