خبر و گزارش

قهرمانان دزفولی دفاع مقدس معرفی نشده‌اند

نویسنده کتاب ناجی  در مراسم رونمایی از کتاب شهید محمدحسین ناجی و پوستر نخستین جایزه ادبی «سفیرعشق»

نویسنده کتاب ناجی  در مراسم رونمایی از کتاب شهید محمدحسین ناجی و پوستر نخستین جایزه ادبی «سفیرعشق» با ارایه توضیحاتی درخصوص این کتاب اظهارداشت: کتاب ناجی به همت گروه روایتگران شهدای دزفول با انجام چهار هزار و ۵۰۰ دقیقه مصاحبه گردآوری شده است.

علی موجودی با بیان اینکه کتاب ناجی پنج بار کارشناسی شده و بعد از ۲ سال و نیم تلاش و پیگیری از انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است، افزود: روایت ۷۰ راوی با یک زبان در این کتاب به صورت زنجیروار نوشته شده است.

وی ادامه داد: جریان‌های قبل از انقلاب در دزفول نظیر فعالیت مساجد، گروهک‌ها، نحوه شکل‌گیری سپاه و ذخیره سپاه در این کتاب به خوبی بیان شده‌اند.

قهرمانان دزفولی دفاع مقدس معرفی نشده‌اند

نویسنده کتاب ناجی بیان نقش مساجد در نیروسازی در این کتاب را یادآور شد و گفت: با توجه به ۲۲ سال فعالیت در حوزه دفاع مقدس به پنج مشکل نظیر ناشناس ماندن قهرمانان دزفولی دفاع مقدس، حجم بالای کار و نیروی کم برای معرفی ظرفیت‌های دفاع مقدس دزفول، حضور نداشتن دزفول در کتاب‌های معروف دفاع مقدس، گره نخوردن نسل جنگ با نسل جدید و سکوت نخبگان در برابر تحریف‌ها مواجه شدم.

وی با بیان اینکه قطعه دست و پای شهیدآباد دزفول در کشور بی‌نظیر است، افزود: قهرمانی مانند سرشیری که هنوز هم در قید حیات است در دوران دفاع مقدس و در موشک باران دزفول نزدیک به ۲ هزار نفر را از زیر آوار بیرون آورده ولی شناخته شده نیست.

موجودی با اشاره به وسعت کار حوزه دفاع مقدس در دزفول گفت: این شهرستان بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ شهید تقدیم میهن اسلامی کرده است که اگر برای حماسه آفرینی‌های هر شهید فقط یک روز در نظر بگیریم حدود هفت سال و نیم زمان می‌برد.

وی با اشاره به معرفی خوب ظرفیت‌های دفاع مقدس استان همدان توسط حمید حسام افزود: برای تولید آثار فاخر و ارزشمند انتظار می‌رود نخبگان کشوری دزفول از ما حمایت کنند و نخبگان و تریبون داران شهرستان، در معرفی کتاب‌ها همکاری کنند.

نویسنده کتاب ناجی خواستار معرفی این کتاب از سوی رسانه‌ها شد و بیان کرد: متاسفانه دست نویسندگان و رسانه‌ها اغلب به افراد اثرگذار دفاع مقدس نمی‌رسد و در گمنامی از بین ما می‌روند

ناجی با مستندات، تحریف دزفول در دیگر کتاب‌های دفاع مقدس را عیان می‌کند

موجودی با انتقاد از تحریف دزفول در کتاب‌های دفاع مقدس اظهارداشت: بسیاری از مستندات سپاه در کتاب ناجی مورد استفاده قرار گرفته‌اند تا این تحریف‌ها کمرنگ شوند.

وی با پیشنهاد ایجاد معاونت مقاومت و پایداری در فرمانداری دزفول گفت: ظرفیت‌های تمام ادارات و گروه‌های مردمی باید پای کار آیند اگرچه ستاد چهارم خرداد ایجاد شده ولی صرفا اجرای برخی برنامه‌ها در یک بازه زمانی کوتاه کافی نیست.

 

لازم به ذکر است ،شهید حسین ناجی. ازشهدای هشت سال دفاع مقدس شهرستان دزفول است که در فروردین ماه ۶۱ و در عملیات فتح المبین آسمانی شد و مزار مطهر ایشان در جوار مزار برادر شهیدش «عبدالامیر ناجی» در قطعه دوم گلزار شهدای شهیدآباد دزفول زیارتگاه عاشقان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا